Maak het spannend met cacao, sinaasappel & gember

Van dit ontbijt word je blij! Fris & zoetig. Rijk aan L-Tryptofaan & Magnesium.

Tijdsduur: 5 min.

Vrij van: tarwe*, lactose, koemelk, geraffineerde suikers

Voor als je je normale portie muesli zat bent, maar toch niet zonder kan!

Ingrediënten

– 1 braam (ja één)
– 1 banaan
– 1 sinaasappel
– Een klein handje blauwe bosbessen

– Spelt/haver/amaranthvlokken
– 2 eetlepels bio pompoenpitten
– 2 eetlepels bio lijnzaad
– 1 eetlepel granaatappelpitten
– 3 schrijfjes verse, bio gember

– 1 eetlepel rauwe, bio cacao
– Enkele snufjes (ceylon) kaneel
– Haver-, spelt- of rijstemelk óf een eiwitrijke melkvervanger (bio soja-, amandel-, cashewmelk)

Snijd een sinaasappel op een manier zodat de ene helft veel groter is dan de andere helft. De kleine helft bewaar je en de andere eet je op 🙂 Wacht even een kwartiertje voordat je je ontbijt gaat eten, aangezien citrusvruchten het snelst verteren. Zo voorkom je rotting in je darmen, opgeblazen buiken en dergelijke.

Eet citrusvruchten het liefst gescheiden van zoete vruchten en eiwitrijke voeding. Start de dag met fruit, maar eet geen fruit na het avondeten.

Voeg de vlokken, zaden, bessen, cacao, kaneel en gember toe aan een kom met de melk. Knijp het hele kleine stukje sinaasappel uit en roer alles even, zodat de gembersmaak naar boven komt. Nog wat banaan erbij en Kees is klaar!

#AquarianStyleOntbijt

* Spelt is een oergraan uit de tarwefamilie. Echter, over het algemeen wordt spelt veel beter getolereerd en zorgt het minder vaak voor allergische reacties.

Save

Save

Save

Lisa

Lisa

Mijn naam is Lisa en ik heb Farmaceutische Wetenschappen gestudeerd aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Ik ben Orthomoleculair therapeut en combineer mijn opgedane kennis met Holistische geneeswijzen.
Lisa
Blijf op de hoogte
Mis geen enkel artikel door je aan te melden voor de wekelijkse nieuwsbrief!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *